Σελίδες

Πέμπτη 30 Ιουλίου 2020

Ξανά για το δασοκτόνο σκάνδαλο του Χατζηδάκη

Είχαμε δεσμευθεί ότι θα συνεχίσουμε να ασχολoύμαστε με το σκάνδαλο Χατζηδάκη, ο οποίος, όπως και ο μέντοράς του Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, θεωρεί πως τα δάση στη χώρα μας είναι υπερβολικά πολλά και γι’ αυτό πρέπει να αποχαρακτηριστεί μεγάλο μέρος τους. Οπως αποκαλύψαμε, ο Χατζηδάκης διατάζει τις δασικές υπηρεσίες να συμπεριλάβουν στους δασικούς χάρτες αντισυνταγματικές και κατά συνέπεια παράνομες διοικητικές πράξεις

Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δασικών Εργων και Υποδομών ανακάλυψε εκ των υστέρων ότι δε συμπεριλαμβάνεται στο άρθρο 48 του αντιδασικού και αντιπεριβαλλοντικού νόμου 4685/7.5.2020, εξουσιοδοτική διάταξη για την έκδοση των παράνομων διοικητικών πράξεων, τις οποίες κατονομάζει στην απόφασή του ο Χατζηδάκης (αναφερθήκαμε σε αυτές στο προηγούμενο δημοσίευμά μας). Ετσι, στο νόμο 4710/23.7.2020 για την ηλεκτροκίνηση, με το άρθρο 53, ο Χατζηδάκης εισήγαγε τροπολογία, με την οποία προστέθηκε δεύτερο εδάφιο μετά το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 3 του νόμου 998/1979, που είναι το εξής:

Αρθρο 53
Αγροτικές χρήσεις


Μετά το πρώτο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 3 του ν. 998/1979 (Α΄ 289), προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής: «Ως διατηρούμενη σήμερα αγροτική χρήση νοείται οποιαδήποτε από τις αποδοθείσες στο παρελθόν χρήσεις: γεωργική, κτηνοτροφική ή μικτή (γεωργοκτηνoτροφική)».

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2020

ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑ;;;

Προ ημερών γράφτηκε ένα σχόλιο κάτω από τη δημοσίευση που είχαμε κάνει για την πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018, ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΗΤΑΝ ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ. Θεωρούμε το σχόλιο πολύ εύστοχο και για τον λόγο αυτό το μεταφέρουμε αυτούσιο στις αναρτήσεις του ιστολογίου.

Τεχνική Εκθεση Ανδριανού Γκουρμπάτση:

«... και με την ενίσχυση των ανέμων τις μεσημβρινές-μεταμεσημβρινές ώρες…, ανέφλεξαν (πυροδότησαν) την παρακείμενη καύσιμη ύλη χαμηλού κυρίως ύψους (θαμνώδη βλάστηση και κυρίως μεγάλο όγκο ακαθάριστων ξερών χόρτων, αλλά και μικρό διάσπαρτο αριθμό πεύκων) και με το τρόπο αυτό αναπτύχθηκε και εξαπλώθηκε η πυρκαγιά στην ευρύτερη περιοχή.»

Ερώτηση 1: Ποιος είναι υπεύθυνος για τον έγκαιρο καθαρισμό των ξερόχορτων στην περιοχή;


«Μετ’ εκπλήξεως διαπιστώνεται, ότι ο πυροφύλακας του Πυροφυλακείου στον οικισμό της Διώνης, σε υψόμετρο 285 μ., ο οποίος παρόλο που θα έπρεπε, λόγω της θέσης του Πυροφυλακείου (σε απόσταση 1.200 μ. περίπου σε ευθεία γραμμή από το σημείο έναρξης της πυρκαγιάς στο Νταού Πεντέλης) και της διεύθυνσης των ανέμων την ημέρα της πυρκαγιάς (Δυτικοί-Βορειοδυτικοί) λογικά πρώτος να αντιληφθεί την πυρκαγιά, δεν ειδοποίησε (ανήγγειλε) αυτή, ως όφειλε εκ των καθηκόντων του, άμεσα στο 199-ΣΕΚΥΠΣ. Το πιθανότερο είναι ότι δεν υπήρχε στην ως άνω θέση και το συγκεκριμένο πυροφυλάκιο ορισμένος πυροφύλακας το κρίσιμο χρονικό διάστημα της έναρξης πυρκαγιάς ή, αν πράγματι υπήρχε, αυτός ή απουσίαζε, ή, σε κάθε περίπτωση, αν ήταν παρών, είτε δεν επιτηρούσε για άγνωστους λόγους την περιοχή του Νταού Πεντέλης

Ερώτηση 2: Ποιός είναι υπεύθυνος για την οργάνωση και στελέχωση του εν λόγω πυροφυλακίου;

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2020

Σχεδιάζουν την εξόντωση του ποταμού Βαλανάρη

Παρακολουθούμε τους τελευταίους μήνες την ραγδαία εξέλιξη ενός παλιού σχεδίου τουριστικής αξιοποίησης του ποταμού Βαλανάρη, που εξυφαίνεται μεθοδικά με τη συμμετοχή και τη συμβολή τοπικών παραγόντων, κατοίκων της δημοτικής ενότητας Πικερμίου και ορισμένων μπιζναδόρων της οικολογίας. Αξιοποίηση που θα φουσκώσει τσέπες, αλλά θα "ξεφουσκώσει" την κοίτη του ποταμού από την χλωρίδα και την πανίδα και θα οδηγήσει σε εξόντωση το ποτάμιο οικοσύστημα.


Τουρισμός στον Βαλανάρη (21/6/2020)

Οι θέσεις της ανεξάρτητης πρωτοβουλίας πολιτών Δασαμάρι S.O.S. για το ζήτημα αυτό έχουν καταγραφεί στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας και εμπεριέχονται σε δημοσιεύσεις του ιστολογίου Attica Voice :
Ας ξεδιπλώσουμε, όμως, αναλυτικότερα και πιο ολοκληρωμένα το σχέδιο, σε ένα χρονικό εύρος και με νεότερα στοιχεία.

Δευτέρα 20 Ιουλίου 2020

Ο Χατζηδάκης ζητεί από τις δασικές υπηρεσίες να συμπεριλάβουν στους δασικούς χάρτες αντισυνταγματικές διοικητικές πράξεις

Από την εποχή που στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ βρισκόταν και ο «οικολόγος» Τσιρώνης είχαμε αποκαλύψει ότι οι δασικοί χάρτες θα χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο για το ξεπάτωμα του δασικού πλούτου της χώρας και για τη νομιμοποίηση όλων των καταπατήσεων και ξεχερσωμάτων δασών και δασικών εκτάσεων. Από την πλευρά μας υποστηρίζαμε και συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε ότι για να καταρτιστούν δασικοί χάρτες που θα προστατεύουν το δασικό πλούτο της χώρας, πρέπει να καταργηθεί όλο το αντιδασικό οπλοστάσιο που έχει εισχωρήσει στο βασικό δασικό νόμο 998/1979 και έχει επιφέρει μεγάλες αντιδασικές ανατροπές.

Στο αντιδασικό τερατούργημα του Χατζηδάκη (νόμος 4685/2020), με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «εκσυγχρονισμός της περιβαλλοντικής νομοθεσίας…», αναφερθήκαμε σε δύο άρθρα μας, ένα στις 15 και ένα στις 30 Μάη με τίτλους: «Οικιστικές πυκνώσεις - παράνομα ξεχερσώματα δασών: Ο Χατζηδάκης θα πάθει ό,τι έπαθαν Σταθάκης και Φάμελλος» και «Νόμος 4685/2020: Αντιδασικό τερατούργημα. Ο Χατζηδάκης θα πάθει ό,τι έπαθαν Σταθάκης και Φάμελλος», στα οποία και παραπέμπουμε.

Στο νόμο 4685/2020, με την παράγραφο 1α του άρθρου 48, ο Χατζηδάκης προσθέτει ένα εδάφιο στο τέλος της περίπτωσης ζ της παραγράφου 6 του άρθρου 3 του βασικού δασικού νόμου 998/1979, στην αντισυνταγματικότητα του οποίου θα αναφερθούμε στη συνέχεια.

Τρίτη 7 Ιουλίου 2020

Ως πότε η παρωδία;

Η παρωδία που αποκαλείται —με τη χρήση του κορυφαίου σολοικισμού— «δημοτικό συμβούλιο δια περιφοράς*», έχει παρατραβήξει.

Πολύ σοβαρά ζητήματα, ακόμα και οικονομικής φύσης, διεκπεραιώνονται με τηλεδιάσκεψη, ερήμην του κόσμου και της (νεκρής από καιρό) δημοκρατικής διαδικασίας του διαλόγου. Η βολική για την αυθαιρεσία, διαδικασία της τηλεδιάσκεψης (ή όπως βαρβαριστί αποκαλείται «συμβούλιο δια περιφοράς*») εξευτελίζει κάθε έννοια δημοκρατίας.

Η άλλη, εξίσου αισχρή και εξευτελιστική για τη δημοκρατία, διαδικασία των κεκλεισμένων των θυρών συμβουλίων, είναι ίσως προκλητικότερη και φυσικά εξόχως αντιδημοκρατική. Αυτή είναι η διαδικασία που ακολουθείται στα τοπικά, στα κοινοτικά συμβούλια και σίγουρα η επίκληση της «έκτακτης ανάγκης» ή της πράξης νομοθετικού περιεχομένου για τη νομικίστικη κάλυψη της αντιδημοκρατικής διαδικασίας, δεν αρκούν.