Σε συνέχεια προηγούμενων αναδημοσιεύσεων [7/4/2013,15/4/2013] σχετικά με την εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ για τον επιστημονικό ορισμό του δάσους, αναδημοσιεύουμε σήμερα ένα νέο άρθρο της μαχητικής πολιτικής εφημερίδας ΚΟΝΤΡΑ.
...κόντρα στην απόφαση του ΣτΕ που την έκρινε αντισυνταγματική
«Ιστορίες αντιδασικής υστερίας» επιγραφόταν άρθρο μας που δημοσιεύτηκε στο φύλλο μας της 6ης Απρίλη του 2013 (βλ. http://www.eksegersi.gr/issue/726/Περιβάλλον/18998.Ιστορίες-αντιδασικής-υστερίας) και αναφερόταν στις πολύχρονες περιπέτειες που πέρασε μια απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου που δέχεται τον επιστημονικό ορισμό του δάσους. Το νομικό καθεστώς επανήλθε στη σωστή του βάση (οι σχετικές διατάξεις των δασοκτόνων νόμων 3208/2003 και 3818/2010 κρίθηκαν αντισυνταγματικές) με την απόφαση 32/2013 του ΣτΕ. Μολονότι η σχετική υπόθεση εξετάστηκε το Νοέμβρη-Δεκέμβρη του 2011, η σχετική απόφαση εκδόθηκε το Γενάρη του 2013.
Εννοείται πως όλα τα χρόνια που προηγήθηκαν προξενήθηκε τεράστια ζημιά στο δασικό πλούτο της χώρας. Ομως, η «περιπέτεια» συνεχίστηκε και μετά τη δημοσίευση της απόφασης 32/2013 του ΣτΕ. Πέρασε μισός χρόνος από τότε και η απόφαση παραμένει ουσιαστικά κενό γράμμα, μολονότι είναι υποχρεωτική η άμεση εφαρμογή της (αυτό πλέον το έχει μάθει ολόκληρος ο ελληνικός λαός, απ’ αφορμή την απόφαση του ΣτΕ για την κρατική ραδιοτηλεόραση). Αυτό το επισημάναμε με άλλο άρθρο μας, στις 13 Απρίλη του 2013, υπό τον τίτλο «Απαιτείται άμεση και αποφασιστική δράση για την εφαρμογή της Απόφασης 32/2013 του ΣτΕ, που επαναφέρει τον επιστημονικό ορισμό του δάσους» (βλ. http://www.eksegersi.gr/issue/727/Περιβάλλον/19046.Απαιτείται-άμεση-και-αποφασιστική-δράση), όμως και η αρθρογραφία μας και οι συνεχείς οχλήσεις και πιέσεις μας στους αρμόδιους δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα. Ετσι, με διάφορους τρόπους, συνεχίζεται η εφαρμογή των αντιδασικών νόμων και η καταστροφή του δασικού πλούτου της χώρας.
Την περασμένη Τρίτη, στείλαμε αίτηση με παραλήπτες τον Ειδικό Γραμματέα Δασών Γ. Αμοργιανιώτη και τον Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος Κ. Δημόπουλο, με την οποία απαιτούμε απ’ αυτούς να ανταποκριθούν στο αίτημα του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος Τρύφωνα Δασκαλάκη, ο οποίος με έγγραφό του ζητά την έκδοση εφαρμοστικής εγκυκλίου, η οποία θα αποτελεί οδηγό για όλες τις δασικές υπηρεσίες της χώρας, ώστε να εφαρμόζεται απ’ αυτές η απόφαση 32/2013 του ΣτΕ.
Δίνουμε στη δημοσιότητα αυτή την αίτηση, η οποία –πέραν των άλλων– καθιστά τους δυο αυτούς υπηρεσιακούς παράγοντες υπεύθυνους για κάθε ζημιά που προκαλείται στο δασικό πλούτο. Αν τους εμποδίζει η πολιτική ηγεσία και δεν τους επιτρέπει να κάνουν το καθήκον τους, ας βγουν να το πουν. Υπόλογοι, όμως, αυτή τη στιγμή είναι οι ίδιοι.
Προς
τον Ειδικό Γραμματέα Δασών Γ. Αμοργιανιώτη
τον Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος Κ. Δημόπουλο
Θέμα: Αμεση εφαρμογή των αποφάσεων 32, 33 και 34 του ΣτΕ
Απευθύνομαι σε εσάς ως συναρμόδιους για την άμεση εφαρμογή των αναφερόμενων παραπάνω αποφάσεων του ΣτΕ.
Από τις 9 Γενάρη του 2013 είσαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόσετε τις αποφάσεις αυτές, δίνοντας εντολή στον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος (ΔΠΔΦΠ) Τρ. Δασκαλάκη να συντάξει την εφαρμοστική εγκύκλιο των αποφάσεων αυτών και ιδιαίτερα της 32/2013, που είναι η κεντρική και που υιοθετεί τον επιστημονικό ορισμό του δάσους και της δασικής έκτασης.
Εμείς για μεγάλο χρονικό διάστημα πιέζαμε τον προϊστάμενο της ΔΠΔΦΠ να απαιτήσει από εσάς να δώσετε γραπτή εντολή για τη σύνταξη της εφαρμοστικής εγκυκλίου των συγκεκριμένων αποφάσεων του ΣτΕ. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του προϊστάμενου Τρ. Δασκαλάκη, ο Ειδικός Γραμματέας Δασών Γ. Αμοργιανιώτης του απαντούσε ότι δεν θα βγει εφαρμοστική εγκύκλιος και ότι το θέμα θα ρυθμιστεί στο πλαίσιο της λεγόμενης επικαιροποίησης της δασικής νομοθεσίας. Τι απαντούσε ο ΓΔΠΔΦΠ Κ. Δημόπουλος δεν το γνωρίζουμε.
Επειδή όμως τόσο τα ερωτήματα του προϊστάμενου της ΔΠΔΦΠ όσο και οι απαντήσεις του Ειδικού Γραμματέα ήταν προφορικές και όχι γραπτές ζητήσαμε από τον προϊστάμενο της ΔΠΔΦΠ να υποβάλει γραπτά τα ερωτήματα. Πράγματι στις 13 Μάη του 2013 ο προϊστάμενος της ΔΠΔΦΠ Τρ. Δασκαλάκης έστειλε στον Ειδικό Γραμματέα και στον Γενικό Διευθυντή Ενημερωτικό Σημείωμα με αριθμό πρωτοκόλλου οικ.2269 και θέμα: Εφαρμογή αποφάσεων του ΣτΕ.
Από τότε μέχρι τη συγγραφή αυτής της αίτησης δεν δόθηκε εντολή στον προϊστάμενο Τρ. Δασκαλάκη να συνταχθεί η εφαρμοστική εγκύκλιος των αποφάσεων του ΣτΕ, που προαναφέραμε. Aπό το γεγονός αυτό συμπεραίνουμε την αλήθεια της δήλωσης του προϊστάμενου Τρ. Δασκαλάκη, ότι ο Ειδικός Γραμματέας του απαντούσε προφορικά ότι δεν θα βγει εφαρμοστική εγκύκλιος, αλλά το θέμα θα ρυθμιστεί με την λεγόμενη επικαιροποίηση της δασικής νομοθεσίας.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων και παρερμηνειών διευκρινίζουμε ότι το Ενημερωτικό Σημείωμα της ΔΠΔΦΠ το πήραμε μετά από αίτηση που υποβάλαμε στον προϊστάμενό της. Το εν λόγω Ενημερωτικό Σημείωμα αναφέρει (οι εμφάσεις δικές μας):
«Μετά την 32/2013 απόφαση του ΣτΕ, με την οποία έγινε δεκτό ότι η τεθείσα υπό το άρθρο 24 του Συντάγματος ερμηνευτική δήλωση, με την οποία δίνονται οι ορισμοί του δάσους και της δασικής έκτασης, υιοθέτησε τους αντίστοιχους ορισμούς που είχε δώσει η απόφαση 27/1999 απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου, κρίθηκαν ως ανίσχυρες, καθότι αντίθετες με το άρθρο 24 του Συντάγματος και την υπό το άρθρο 24 του Συντάγματος ερμηνευτική δήλωση, οι ρυθμίσεις του άρθρου 3 του νόμου 998/1979, όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 1 του νόμου 3208/2003. Σε σχέση με την εξέλιξη αυτή, που ανατρέπει το ισχύον πλαίσιο θεώρησης των εννοιών του άρθρου 3 του νόμου 998/1979 όπως ισχύει, παρακαλούμε να έχουμε τις οδηγίες ως προς τα ζητήματα των παραπάνω εννοιών και του χαρακτήρα των εκτάσεων, κατ’ εφαρμογή των οριζόμενων στην δικαστική απόφαση.
Επισημαίνουμε ότι ακολούθησαν οι αριθ.33/2013 και 34/2013 αποφάσεις του ΣτΕ, που αναφέρονται στην 32/2013 απόφαση, και καθορίζουν ανάλογη εφαρμογή, όπως και η 23/2013 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Ιωαννίνων, που επίσης αναφέρεται στην 32/2013 απόφαση, παραπέμποντας στην παράγραφο 1 του άρθρου 24 του Συντάγματος και στην ερμηνευτική αυτού δήλωση, για το χαρακτήρα της έκτασης.
Η άποψη της υπηρεσίας μας είναι ότι, ενόψει της εφαρμογής της διαμορφωθείσας νομολογίας, θα πρέπει με εγκύκλιο διαταγή να ενημερώνουμε σχετικά τις δασικές υπηρεσίες της χώρας, υποδεικνύοντας την εφαρμογή του ορισμού του δάσους και της δασικής έκτασης που δίνεται στην ερμηνευτική δήλωση του άρθρου 24 του Συντάγματος, λαμβάνοντας επιπρόσθετα υπόψη και τις ειδικότερες κρίσεις της αριθ. 32/2013 απόφασης, σε σχέση με τα άγρια ξυλώδη φυτά, τα οποία καλύπτουν μια έκταση (που είναι αδιάφορο εάν χαρακτηρίζονται ως δασοπονικά ή όχι), καθώς και την έννοια της «αναγκαίας επιφάνειας», που αναφέρεται στον ορισμό. Επιπροσθέτως, πρέπει να ανακληθεί η αριθ. 204262/4545/23-11-2010 εγκύκλιος της υπηρεσίας, που αναφέρεται στα κριτήρια βάσει των οποίων χαρακτηρίζεται μια έκταση».
Συμπληρωματικά επισημαίνουμε ότι, εκτός από το άρθρο 1 του δασοκτόνου νόμου 3208/2003, με την απόφαση 32/2013 του ΣτΕ κρίθηκε ως αντισυνταγματική και η νέα παράγραφος 3 του άρθρου 15 του νόμου 1734/1984. Το επισημαίνουμε, γιατί δεν γίνεται αναφορά στο Ενημερωτικό Σημείωμα της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος.
Εννοείται πως εμείς δεν υποστηρίζουμε ότι πρέπει να εκδοθεί εφαρμοστική εγκύκλιος της απόφασης του ΣτΕ, μόνο και μόνο επειδή το ισχυρίζεται η ΔΠΔΦΠ, αλλά και επειδή είναι υποχρεωτική η εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ από τη δημόσια διοίκηση.
Πρώτον, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 95 του Συντάγματος: «Η διοίκηση έχει υποχρέωση να συμμορφώνεται προς τις δικαστικές αποφάσεις. Η παράβαση της υποχρέωσης αυτής γεννά ευθύνη για κάθε αρμόδιο όργανο, όπως ο νόμος ορίζει. Νόμος ορίζει τα αναγκαία μέτρα για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης της διοίκησης».
Δεύτερον, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 50 του ΠΔ 18/1989: «Οι διοικητικές αρχές, σε εκτέλεση της υποχρέωσής τους κατά το άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος, πρέπει να συμμορφώνονται ανάλογα με κάθε περίπτωση, με θετική ενέργεια προς το περιεχόμενο της απόφασης ή να απέχουν από κάθε ενέργεια που είναι αντίθετη προς όσα κρίθηκαν από αυτό. Ο παραβάτης, εκτός από την δίωξη κατά το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα, υπέχει και προσωπική ευθύνη για αποζημίωση».
Κατά συνέπεια, ρωτάμε τον Ειδικό Γραμματέα και τον Γενικό Διευθυντή: θα εφαρμόσετε άμεσα τις τρεις αποφάσεις του ΣτΕ (32/2013, 33/2013 και 34/2013), δίνοντας γραπτή εντολή στον προϊστάμενο Τρ. Δασκαλάκη να συντάξει την εφαρμοστική εγκύκλιο, όπως ζητά με το Ενημερωτικό Σημείωμα, του οποίου το περιεχόμενό παραθέσαμε αναλυτικά παραπάνω;
Εάν δεν απαντήσετε σ’ αυτό μας το ερώτημα ή εάν μέσα σε τριάντα ημερολογιακές ημέρες δώσετε την απάντηση που έδωσε ο πρώτος από εσάς στον Τρ. Δασκαλάκη, ότι δηλαδή η υπόθεση αυτή θα ρυθμιστεί στο πλαίσιο της λεγόμενης επικαιροποίησης της δασικής νομοθεσίας, σας ενημερώνουμε ότι:
Πρώτον, από τις 9 Γενάρη του 2013 διαπράττετε το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος. Γιατί όχι μόνο ο Γενικός Διευθυντής αλλά και ο Ειδικός Γραμματέας είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Και οι Ειδικοί Γραμματείς, ανεξάρτητα από το εάν έχουν συνταξιοδοτηθεί, συνεχίζουν να είναι δημόσιοι υπάλληλοι για όσο χρόνο κατέχουν αυτή την Ειδική Θέση, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Δεύτερον, και μετά τις 9 Γενάρη του 2013 εξακολουθούν να γίνονται Πράξεις Χαρακτηρισμού, να καταρτίζονται και εγκρίνονται οι Δασικοί Χάρτες και οι Επιτροπές Επίλυσης Δασικών Αμφισβητήσεων (Πρωτοβάθμιες και Δευτεροβάθμιες) να εκδίδουν αποφάσεις με βάση τις αντισυνταγματικές διατάξεις του 3208/2003 και της παρ. 3 του άρθρου 15 του 1734/1984, με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγάλη ζημιά στο δασικό πλούτο της χώρας, τον οποίο υποτίθεται ότι πρέπει να διαφυλάσσετε ως κόρην οφθαλμού. Κάτι που δεν κάνετε μέχρι τώρα με την άρνησή σας να εφαρμόσετε τις αποφάσεις του ΣτΕ.
Η μεγάλη ζημιά που προκαλείται στο δασικό πλούτο της χώρας, πέρα από την ποινική ευθύνη, αυξάνει και την «προσωπική σας ευθύνη για αποζημίωση».
Αναμένουμε την απάντησή σας για να δούμε πως θα κινηθούμε στη συνέχεια, προκειμένου να εφαρμοστεί ο νέος επιστημονικός ορισμός του δάσους και της δασικής έκτασης.
πηγή: ΚΟΝΤΡΑ
...κόντρα στην απόφαση του ΣτΕ που την έκρινε αντισυνταγματική
«Ιστορίες αντιδασικής υστερίας» επιγραφόταν άρθρο μας που δημοσιεύτηκε στο φύλλο μας της 6ης Απρίλη του 2013 (βλ. http://www.eksegersi.gr/issue/726/Περιβάλλον/18998.Ιστορίες-αντιδασικής-υστερίας) και αναφερόταν στις πολύχρονες περιπέτειες που πέρασε μια απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου που δέχεται τον επιστημονικό ορισμό του δάσους. Το νομικό καθεστώς επανήλθε στη σωστή του βάση (οι σχετικές διατάξεις των δασοκτόνων νόμων 3208/2003 και 3818/2010 κρίθηκαν αντισυνταγματικές) με την απόφαση 32/2013 του ΣτΕ. Μολονότι η σχετική υπόθεση εξετάστηκε το Νοέμβρη-Δεκέμβρη του 2011, η σχετική απόφαση εκδόθηκε το Γενάρη του 2013.
Εννοείται πως όλα τα χρόνια που προηγήθηκαν προξενήθηκε τεράστια ζημιά στο δασικό πλούτο της χώρας. Ομως, η «περιπέτεια» συνεχίστηκε και μετά τη δημοσίευση της απόφασης 32/2013 του ΣτΕ. Πέρασε μισός χρόνος από τότε και η απόφαση παραμένει ουσιαστικά κενό γράμμα, μολονότι είναι υποχρεωτική η άμεση εφαρμογή της (αυτό πλέον το έχει μάθει ολόκληρος ο ελληνικός λαός, απ’ αφορμή την απόφαση του ΣτΕ για την κρατική ραδιοτηλεόραση). Αυτό το επισημάναμε με άλλο άρθρο μας, στις 13 Απρίλη του 2013, υπό τον τίτλο «Απαιτείται άμεση και αποφασιστική δράση για την εφαρμογή της Απόφασης 32/2013 του ΣτΕ, που επαναφέρει τον επιστημονικό ορισμό του δάσους» (βλ. http://www.eksegersi.gr/issue/727/Περιβάλλον/19046.Απαιτείται-άμεση-και-αποφασιστική-δράση), όμως και η αρθρογραφία μας και οι συνεχείς οχλήσεις και πιέσεις μας στους αρμόδιους δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα. Ετσι, με διάφορους τρόπους, συνεχίζεται η εφαρμογή των αντιδασικών νόμων και η καταστροφή του δασικού πλούτου της χώρας.
Την περασμένη Τρίτη, στείλαμε αίτηση με παραλήπτες τον Ειδικό Γραμματέα Δασών Γ. Αμοργιανιώτη και τον Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος Κ. Δημόπουλο, με την οποία απαιτούμε απ’ αυτούς να ανταποκριθούν στο αίτημα του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος Τρύφωνα Δασκαλάκη, ο οποίος με έγγραφό του ζητά την έκδοση εφαρμοστικής εγκυκλίου, η οποία θα αποτελεί οδηγό για όλες τις δασικές υπηρεσίες της χώρας, ώστε να εφαρμόζεται απ’ αυτές η απόφαση 32/2013 του ΣτΕ.
Δίνουμε στη δημοσιότητα αυτή την αίτηση, η οποία –πέραν των άλλων– καθιστά τους δυο αυτούς υπηρεσιακούς παράγοντες υπεύθυνους για κάθε ζημιά που προκαλείται στο δασικό πλούτο. Αν τους εμποδίζει η πολιτική ηγεσία και δεν τους επιτρέπει να κάνουν το καθήκον τους, ας βγουν να το πουν. Υπόλογοι, όμως, αυτή τη στιγμή είναι οι ίδιοι.
Προς
τον Ειδικό Γραμματέα Δασών Γ. Αμοργιανιώτη
τον Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος Κ. Δημόπουλο
Θέμα: Αμεση εφαρμογή των αποφάσεων 32, 33 και 34 του ΣτΕ
Απευθύνομαι σε εσάς ως συναρμόδιους για την άμεση εφαρμογή των αναφερόμενων παραπάνω αποφάσεων του ΣτΕ.
Από τις 9 Γενάρη του 2013 είσαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόσετε τις αποφάσεις αυτές, δίνοντας εντολή στον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος (ΔΠΔΦΠ) Τρ. Δασκαλάκη να συντάξει την εφαρμοστική εγκύκλιο των αποφάσεων αυτών και ιδιαίτερα της 32/2013, που είναι η κεντρική και που υιοθετεί τον επιστημονικό ορισμό του δάσους και της δασικής έκτασης.
Εμείς για μεγάλο χρονικό διάστημα πιέζαμε τον προϊστάμενο της ΔΠΔΦΠ να απαιτήσει από εσάς να δώσετε γραπτή εντολή για τη σύνταξη της εφαρμοστικής εγκυκλίου των συγκεκριμένων αποφάσεων του ΣτΕ. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του προϊστάμενου Τρ. Δασκαλάκη, ο Ειδικός Γραμματέας Δασών Γ. Αμοργιανιώτης του απαντούσε ότι δεν θα βγει εφαρμοστική εγκύκλιος και ότι το θέμα θα ρυθμιστεί στο πλαίσιο της λεγόμενης επικαιροποίησης της δασικής νομοθεσίας. Τι απαντούσε ο ΓΔΠΔΦΠ Κ. Δημόπουλος δεν το γνωρίζουμε.
Επειδή όμως τόσο τα ερωτήματα του προϊστάμενου της ΔΠΔΦΠ όσο και οι απαντήσεις του Ειδικού Γραμματέα ήταν προφορικές και όχι γραπτές ζητήσαμε από τον προϊστάμενο της ΔΠΔΦΠ να υποβάλει γραπτά τα ερωτήματα. Πράγματι στις 13 Μάη του 2013 ο προϊστάμενος της ΔΠΔΦΠ Τρ. Δασκαλάκης έστειλε στον Ειδικό Γραμματέα και στον Γενικό Διευθυντή Ενημερωτικό Σημείωμα με αριθμό πρωτοκόλλου οικ.2269 και θέμα: Εφαρμογή αποφάσεων του ΣτΕ.
Από τότε μέχρι τη συγγραφή αυτής της αίτησης δεν δόθηκε εντολή στον προϊστάμενο Τρ. Δασκαλάκη να συνταχθεί η εφαρμοστική εγκύκλιος των αποφάσεων του ΣτΕ, που προαναφέραμε. Aπό το γεγονός αυτό συμπεραίνουμε την αλήθεια της δήλωσης του προϊστάμενου Τρ. Δασκαλάκη, ότι ο Ειδικός Γραμματέας του απαντούσε προφορικά ότι δεν θα βγει εφαρμοστική εγκύκλιος, αλλά το θέμα θα ρυθμιστεί με την λεγόμενη επικαιροποίηση της δασικής νομοθεσίας.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων και παρερμηνειών διευκρινίζουμε ότι το Ενημερωτικό Σημείωμα της ΔΠΔΦΠ το πήραμε μετά από αίτηση που υποβάλαμε στον προϊστάμενό της. Το εν λόγω Ενημερωτικό Σημείωμα αναφέρει (οι εμφάσεις δικές μας):
«Μετά την 32/2013 απόφαση του ΣτΕ, με την οποία έγινε δεκτό ότι η τεθείσα υπό το άρθρο 24 του Συντάγματος ερμηνευτική δήλωση, με την οποία δίνονται οι ορισμοί του δάσους και της δασικής έκτασης, υιοθέτησε τους αντίστοιχους ορισμούς που είχε δώσει η απόφαση 27/1999 απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου, κρίθηκαν ως ανίσχυρες, καθότι αντίθετες με το άρθρο 24 του Συντάγματος και την υπό το άρθρο 24 του Συντάγματος ερμηνευτική δήλωση, οι ρυθμίσεις του άρθρου 3 του νόμου 998/1979, όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 1 του νόμου 3208/2003. Σε σχέση με την εξέλιξη αυτή, που ανατρέπει το ισχύον πλαίσιο θεώρησης των εννοιών του άρθρου 3 του νόμου 998/1979 όπως ισχύει, παρακαλούμε να έχουμε τις οδηγίες ως προς τα ζητήματα των παραπάνω εννοιών και του χαρακτήρα των εκτάσεων, κατ’ εφαρμογή των οριζόμενων στην δικαστική απόφαση.
Επισημαίνουμε ότι ακολούθησαν οι αριθ.33/2013 και 34/2013 αποφάσεις του ΣτΕ, που αναφέρονται στην 32/2013 απόφαση, και καθορίζουν ανάλογη εφαρμογή, όπως και η 23/2013 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Ιωαννίνων, που επίσης αναφέρεται στην 32/2013 απόφαση, παραπέμποντας στην παράγραφο 1 του άρθρου 24 του Συντάγματος και στην ερμηνευτική αυτού δήλωση, για το χαρακτήρα της έκτασης.
Η άποψη της υπηρεσίας μας είναι ότι, ενόψει της εφαρμογής της διαμορφωθείσας νομολογίας, θα πρέπει με εγκύκλιο διαταγή να ενημερώνουμε σχετικά τις δασικές υπηρεσίες της χώρας, υποδεικνύοντας την εφαρμογή του ορισμού του δάσους και της δασικής έκτασης που δίνεται στην ερμηνευτική δήλωση του άρθρου 24 του Συντάγματος, λαμβάνοντας επιπρόσθετα υπόψη και τις ειδικότερες κρίσεις της αριθ. 32/2013 απόφασης, σε σχέση με τα άγρια ξυλώδη φυτά, τα οποία καλύπτουν μια έκταση (που είναι αδιάφορο εάν χαρακτηρίζονται ως δασοπονικά ή όχι), καθώς και την έννοια της «αναγκαίας επιφάνειας», που αναφέρεται στον ορισμό. Επιπροσθέτως, πρέπει να ανακληθεί η αριθ. 204262/4545/23-11-2010 εγκύκλιος της υπηρεσίας, που αναφέρεται στα κριτήρια βάσει των οποίων χαρακτηρίζεται μια έκταση».
Συμπληρωματικά επισημαίνουμε ότι, εκτός από το άρθρο 1 του δασοκτόνου νόμου 3208/2003, με την απόφαση 32/2013 του ΣτΕ κρίθηκε ως αντισυνταγματική και η νέα παράγραφος 3 του άρθρου 15 του νόμου 1734/1984. Το επισημαίνουμε, γιατί δεν γίνεται αναφορά στο Ενημερωτικό Σημείωμα της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος.
Εννοείται πως εμείς δεν υποστηρίζουμε ότι πρέπει να εκδοθεί εφαρμοστική εγκύκλιος της απόφασης του ΣτΕ, μόνο και μόνο επειδή το ισχυρίζεται η ΔΠΔΦΠ, αλλά και επειδή είναι υποχρεωτική η εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ από τη δημόσια διοίκηση.
Πρώτον, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 95 του Συντάγματος: «Η διοίκηση έχει υποχρέωση να συμμορφώνεται προς τις δικαστικές αποφάσεις. Η παράβαση της υποχρέωσης αυτής γεννά ευθύνη για κάθε αρμόδιο όργανο, όπως ο νόμος ορίζει. Νόμος ορίζει τα αναγκαία μέτρα για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης της διοίκησης».
Δεύτερον, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 50 του ΠΔ 18/1989: «Οι διοικητικές αρχές, σε εκτέλεση της υποχρέωσής τους κατά το άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος, πρέπει να συμμορφώνονται ανάλογα με κάθε περίπτωση, με θετική ενέργεια προς το περιεχόμενο της απόφασης ή να απέχουν από κάθε ενέργεια που είναι αντίθετη προς όσα κρίθηκαν από αυτό. Ο παραβάτης, εκτός από την δίωξη κατά το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα, υπέχει και προσωπική ευθύνη για αποζημίωση».
Κατά συνέπεια, ρωτάμε τον Ειδικό Γραμματέα και τον Γενικό Διευθυντή: θα εφαρμόσετε άμεσα τις τρεις αποφάσεις του ΣτΕ (32/2013, 33/2013 και 34/2013), δίνοντας γραπτή εντολή στον προϊστάμενο Τρ. Δασκαλάκη να συντάξει την εφαρμοστική εγκύκλιο, όπως ζητά με το Ενημερωτικό Σημείωμα, του οποίου το περιεχόμενό παραθέσαμε αναλυτικά παραπάνω;
Εάν δεν απαντήσετε σ’ αυτό μας το ερώτημα ή εάν μέσα σε τριάντα ημερολογιακές ημέρες δώσετε την απάντηση που έδωσε ο πρώτος από εσάς στον Τρ. Δασκαλάκη, ότι δηλαδή η υπόθεση αυτή θα ρυθμιστεί στο πλαίσιο της λεγόμενης επικαιροποίησης της δασικής νομοθεσίας, σας ενημερώνουμε ότι:
Πρώτον, από τις 9 Γενάρη του 2013 διαπράττετε το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος. Γιατί όχι μόνο ο Γενικός Διευθυντής αλλά και ο Ειδικός Γραμματέας είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Και οι Ειδικοί Γραμματείς, ανεξάρτητα από το εάν έχουν συνταξιοδοτηθεί, συνεχίζουν να είναι δημόσιοι υπάλληλοι για όσο χρόνο κατέχουν αυτή την Ειδική Θέση, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Δεύτερον, και μετά τις 9 Γενάρη του 2013 εξακολουθούν να γίνονται Πράξεις Χαρακτηρισμού, να καταρτίζονται και εγκρίνονται οι Δασικοί Χάρτες και οι Επιτροπές Επίλυσης Δασικών Αμφισβητήσεων (Πρωτοβάθμιες και Δευτεροβάθμιες) να εκδίδουν αποφάσεις με βάση τις αντισυνταγματικές διατάξεις του 3208/2003 και της παρ. 3 του άρθρου 15 του 1734/1984, με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγάλη ζημιά στο δασικό πλούτο της χώρας, τον οποίο υποτίθεται ότι πρέπει να διαφυλάσσετε ως κόρην οφθαλμού. Κάτι που δεν κάνετε μέχρι τώρα με την άρνησή σας να εφαρμόσετε τις αποφάσεις του ΣτΕ.
Η μεγάλη ζημιά που προκαλείται στο δασικό πλούτο της χώρας, πέρα από την ποινική ευθύνη, αυξάνει και την «προσωπική σας ευθύνη για αποζημίωση».
Αναμένουμε την απάντησή σας για να δούμε πως θα κινηθούμε στη συνέχεια, προκειμένου να εφαρμοστεί ο νέος επιστημονικός ορισμός του δάσους και της δασικής έκτασης.
Ο αιτών
Γεράσιμος Λιόντος
Γεράσιμος Λιόντος
πηγή: ΚΟΝΤΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
*** Τα ανώνυμα σχόλια δεν θα δημοσιεύονται πάντα. ***