Ενάντια στης φύσης τη λεηλασία, αγώνας για τη γη και την ελευθερία

Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Αφημένη στην ... τύχη η προστασία των δασών

Ανακοίνωση της «Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης Πυροσβεστών»

Ακατάλληλα υδροφόρα πυροσβεστικά οχήματα, μειωμένος προϋπολογισμός, κενές οργανικές θέσεις, υπερεργασία με εξαντλητικά ωράρια και ελλείψεις σε ατομικό εξοπλισμό, είναι τα «όπλα» με τα οποία και τη φετινή αντιπυρική περίοδο θα δώσει τη μάχη κατά των δασικών πυρκαγιών το Πυροσβεστικό Σώμα (Π.Σ.).
Για ακόμη μια χρονιά η προστασία του δασικού πλούτου θα αφεθεί στην ...τύχη μιας πολιτικής που ευνοεί την καταπάτηση, τον αποχαρακτηρισμό και την τσιμεντοποίηση των δασών προς εξυπηρέτηση των διαφόρων επιχειρηματικών συμφερόντων.

Οπως επισημαίνει σε σχετική της ανακοίνωση η «Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών» (ΕΑΚΠ), «και η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει δείξει καμιά πρόθεση να επιλύσει όχι μόνο τα σημαντικά και σοβαρά προβλήματα των πυροσβεστών και της πυρασφάλειας της χώρας, αλλά ούτε ακόμα και τρέχοντα βασικά ζητήματα που απαιτούν ελάχιστη ή και μηδενική κρατική χρηματοδότηση». Η μεγάλη υποχρηματοδότηση και η έλλειψη ενιαίου και αποτελεσματικού σχεδιασμού για την αντιπυρική θωράκιση της χώρας παραμένουν, ενώ και φέτος οι πιστώσεις για την πρόληψη και την καταστολή των δασικών πυρκαγιών είναι μειωμένες και δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες.

Συγκεκριμένα, η ΕΑΚΠ τονίζει πως «για το Πυροσβεστικό Σώμα οι μειώσεις στους προϋπολογισμούς από το 2009 μέχρι και τη φετινή χρονιά ανέρχονται στο ύψος των 132 εκατομμυρίων ευρώ περίπου. Οι πολιτικές επιλογές των εκάστοτε κυβερνήσεων κατάργησαν περισσότερες από 4.000 κενές οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού (περίπου το 1/3 της συνολικής οργανικής δύναμης του Π.Σ.) και παράλληλα συνεχίζουν την εφαρμογή της μερικής απασχόλησης και των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, με προσωπικό τριών εργασιακών ταχυτήτων (μόνιμοι - 5ετούς θητείας - εποχικοί συμβασιούχοι). Οι συνάδελφοι 5ετούς θητείας όπως και οι εποχικοί συμβασιούχοι εξακολουθούν να εργάζονται με ελλιπή καθήκοντα και πετσοκομμένα εργασιακά δικαιώματα, ενώ συνεχίζονται ο εμπαιγμός και οι ανέξοδες υποσχέσεις από κυβερνητικούς παράγοντες, σχετικά με τη μονιμοποίησή τους με πλήρεις και σταθερές εργασιακές σχέσεις».

Παράλληλα, οι εργασιακές συνθήκες των πυροσβεστών έχουν δεχτεί μεγάλα πλήγματα διαχρονικά, με την εντατικοποίηση της δουλειάς, με την απλήρωτη υπερεργασία, με τα εξαντλητικά ωράρια στα συμβάντα και με την πλήρη έλλειψη των μέτρων και κανόνων ασφάλειας κατά την εργασία, με αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό τα εργατικά ατυχήματα τα τελευταία χρόνια, ενώ μακραίνει και ο κατάλογος των πυροσβεστών που χάνουν τη ζωή τους σε ώρα υπηρεσίας. Διατηρείται, εξάλλου, το αναχρονιστικό-στρατιωτικοποιημένο πλαίσιο λειτουργίας και οργάνωσης του Π.Σ. χωρίς την ύπαρξη ειδικοτήτων, καθώς και διαχωρισμό του επιχειρησιακού από τον διοικητικό τομέα.

Σύμφωνα με την ΕΑΚΠ, την ίδια ώρα ο ατομικός εξοπλισμός των πυροσβεστών παρουσιάζει μεγάλες ελλείψεις ακόμη και σε βασικά εφόδια, όπως οι στολές εργασίας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τους 725 νεοπροσλαμβανόμενους πυροσβέστες στους οποίους έχει δοθεί μόνο μία στολή εργασίας με ό,τι σημαίνει αυτό. Δεν πραγματοποιείται, δε, η απαιτούμενη εκσυγχρονισμένη εκπαίδευση του προσωπικού σε καθημερινή βάση και στο αντικείμενο της δασοπυρόσβεσης και η πλειοψηφία των διακοσίων περίπου δασολόγων-δασοπόνων που υπάρχουν στο Π.Σ. παραμένουν αναξιοποίητοι στο συγκεκριμένο τομέα, όπως και η μεγάλη πλειοψηφία των επιστημόνων που έχουν προσληφθεί σε αυτό.

Σε ό,τι αφορά το μηχανολογικό εξοπλισμό, όπως αναφέρει η ΕΑΚΠ, από τα 1.700 περίπου υδροφόρα πυροσβεστικά οχήματα, τα περισσότερα είναι ακατάλληλα λόγω παλαιότητας, ελλιπούς συντήρησης και χρόνιας καταπόνησης στα επιχειρησιακά συμβάντα. Οπως και η υλικοτεχνική υποδομή, η οποία ελέγχεται για την καταλληλότητα και την ασφάλεια που παρέχει στο προσωπικό (βλ. αναπνευστικές συσκευές), παρά τις καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις που δίνει σε σχετική απάντηση στη Βουλή η νέα πολιτική ηγεσία. Οσον αφορά τα εθνικά εναέρια μέσα, τα περισσότερα κρίνονται εξαιρετικά επικίνδυνα λόγω παλαιότητας, παρουσιάζοντας συνεχόμενες βλάβες κατά την αντιπυρική περίοδο, με αποτέλεσμα να μην είναι διαθέσιμα στο σύνολό τους, σε καθημερινή βάση. Προστίθεται δε ότι δεν έγινε καμιά προσπάθεια αναβάθμισης του εθνικού εναέριου στόλου όλα αυτά τα χρόνια και εξακολουθούν να δαπανώνται σημαντικά ποσά για ενοικιάσεις ελικοπτέρων, που στοιχίζουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ανά έτος.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

*** Τα ανώνυμα σχόλια δεν θα δημοσιεύονται πάντα. ***